Kenniscentrum, Nieuws

Nederlandse media publiceren ‘Haagse’ Wikileaks

Twee Nederlandse media, televisiezender RTL4 en dagblad NRC Handelsblad, hebben de hand weten te leggen op diplomatieke ambtsberichten van de Amerikaanse ambassade in Nederland. De eerste berichtgeving van de (oorspronkelijk via Wikileaks) gelekte documenten, publiceerden ze vrijdagmiddag 14 januari om 16:00 uur. Ze kregen inzage in de documenten van het Noorse dagblad Aftenposten. Lees het hele verhaal op de websites van RTL4 en NRC Handelsblad.

Lees hier hoe het Noorse dagblad Aftenposten toegang verkreeg tot alle documenten waarover Wikileaks beschikt, maar nog niet heeft gepubliceerd.

Gerelateerde artikelen

Met Agnes Walton (Klimaatjournalistiek), Jacqui Banaszynski (Storytelling), Lode Barrezeele (Financiële Journalistiek), Henk van Ess (Search & AI), Wubby Luyendijk en Evert de Vos (Leidinggeven).

Algemene Ledenvergadering van de VVOJ. Neem deel op 27 mei 2024 om 20.00 via Google Meet. Jouw aanwezigheid en betrokkenheid zijn belangrijk voor de VVOJ.

Sluit je aan bij de vereniging van onderzoeksjournalisten

En vergroot je kennis én netwerk